Répertoire du corps professoral
Miriam Lacasse
Médecin clinicienne enseignante titulaire
(418) 656-2131, poste 407088
Miriam.Lacasse@fmed.ulaval.ca
Pavillon Ferdinand-Vandry
1050, avenue de la Médecine
Local 2552
Financements des 2 dernières années
Identifying how contextual factors in the workplace influence how Canadian health care professionals enact, maintain and develop their core professional competencies
Programme: Programme Savoir : Subventions de développement Savoir
Organisme(s) subventionnaire(s): Conseil de recherches en sciences humaines du Canada
Type de financement: Subvention
Établissement tête: Université McGill
Du 1 avril 2019
au 31 mars 2023
Publications des 5 dernières années
Interventions for undergraduate and postgraduate medical learners with academic difficulties: A BEME systematic review update: BEME Guide No. 85 Medical Teacher, 2024/04/08. Julie Montreuil, Miriam Lacasse, Marie-Claude Audétat, Élisabeth Boileau, Marie-Claude Laferrière, Alexandre Lafleur, Shirley Lee, Mathieu Nendaz, Yvonne Steinert. DOI 10.1080/0142159X.2024.2331041
Psychometric validation of the Laval developmental benchmarks scale for family medicine BMC Medical Education, 2021/12. Jean-Sébastien Renaud, Miriam Lacasse, Luc Côté, Johanne Théorêt, Christian Rheault, Caroline Simard. DOI 10.1186/s12909-021-02797-3
Développement et mise à l’essai du Guide de rétroaction francophone pour l’observation directe des résidents en médecine familiale au Canada Canadian Medical Education Journal, 2021/11/17. Miriam Lacasse, Jean-Sébastien Renaud, Luc Côté, Alexandre Lafleur, Marie-Pierre Codsi, Marion Dove, Luce Pélissier-Simard, Lyne Pitre, Christian Rheault. DOI 10.36834/cmej.72587
Implementing competency‐based education in multiple programs: A workshop to structure and monitor programs' priorities using ADDIE The Journal of Competency-Based Education, 2021/07/18. DOI 10.1002/cbe2.1257
Theories and Models in Health Sciences Education – a Literature Review The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 2019/12/31. DOI 10.5206/cjsotl-rcacea.2019.3.9477
Supporting early academic family medicine careers with the clinician scholar enhanced-skills program. Canadian medical education journal, 2019/11/28.
Interventions for undergraduate and postgraduate medical learners with academic difficulties: A BEME systematic review: BEME Guide No. 56. Medical teacher, 2019/05/12. DOI 10.1080/0142159x.2019.1596239
Les informations contenues dans cette page sont extraites de différents systèmes experts de l’Université Laval. Si vous constatez une erreur ou avez des questions quant aux données affichées, communiquez avec nous en écrivant à l’adresse repertoire-corps-professoral@ulaval.ca. Nous nous assurerons de rediriger votre demande à la bonne personne.